PODMÍNKY UŽÍVÁNÍ APLIKACE PLANIQ

Společnost PLANIQ s.r.o., se sídlem Kopeckého sady 329/8, Plzeň 301 00, IČO: 23946580, DIČ: CZ23946580, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Plzni pod sp. zn. C 47555 („my“ nebo „PLANIQ s.r.o.“ provozuje webovou aplikaci PLANIQ („Aplikace“). Aplikace je dostupná na webové stránce www.planiq.cz („Web“).

Tyto podmínky („Podmínky“) jsme vytvořili proto, aby byly jednoznačně vymezeny podmínky užívání Aplikace a aby byla jasně stanovena vzájemná práva a povinnosti smluvních stran.

Úvodem shrneme to nejdůležitější:

  • Aplikace je dostupná v režimu software as a service (SaaS). To znamená, že ji hostujeme my. Zpřístupníme vám ji na Webu a vy k ní pouze přistupujete. Kopii Aplikace si nikam neinstalujete.
  • Aplikace je určena výhradně pro podnikající fyzické nebo právnické osoby, které využívají Aplikaci v rámci své podnikatelské činnosti. Aplikace není určena pro spotřebitele.
  • Vaše data jsou stále vaše data a jsou u nás v bezpečí. Vaše data nám pouze svěřujete do správy a my provádíme jejich pravidelnou zálohu a v případě potřeby nás můžete požádat o jejich obnovu. Data o vašech zákaznících zpracováváme v souladu se Zpracovatelskou smlouvu, která je nedílnou součástí těchto Podmínek a která je dostupná zde.
  • Vaše osobní údaje také přísně střežíme. O tom, jak vaše osobní údaje zpracováváme, se můžete dočíst v Zásadách zpracování osobních údajů zde.
  • Berete na vědomí, že je vaší výlučnou odpovědností posoudit, jaké právní a regulatorní povinnosti se na vaši činnost vztahují. Neodpovídáme za to, zda tyto právní předpisy dodržujete, ani za případné důsledky jejich porušení.
  • PLANIQ s.r.o. sám, ani prostřednictvím Aplikace neposkytuje jakékoliv finanční či investiční služby a ani neposkytuje jakékoliv rady či doporučení. Aplikace slouží výhradně jako modelační prostředí a pracovní nástroj pro usnadnění vaší činnosti. Veškeré výstupy Aplikace plně závisí na vstupech a nastaveních, které zadáte. Veškeré služby vůči konečným klientům proto poskytujete výhradně vy, a za tyto činnosti nesete plnou odpovědnost.
  • Aplikace nemusí být dostupná nepřetržitě. Garantujeme pouze to, že vyvineme maximální úsilí pro to, aby Aplikace byla dostupná. Plánované odstávky nicméně provádíme v nočních hodinách.
  • Smlouvu o poskytnutí Aplikace uzavíráme v okamžiku, kdy vám potvrdíme objednávku Aplikace prostřednictvím e-mailu anebo okamžikem podpisu Smlouvy v písemné podobě. Registrací na Webu, vytvořením Uživatelského účtu a splněním nezbytných podmínek uvedených v těchto Podmínkách vám zpřístupníme Aplikaci.
  • Pokud spolu uzavíráme individuální Smlouvu v písemné podobě, můžeme si určit práva a povinnosti odlišné od těchto Podmínek, Smlouva pak má před Podmínkami přednost.
  • Za využívání Aplikace nám budete hradit Odměnu, a to v souladu s Předplatným, který si vyberete. Druhy předplatných naleznete zde.
  • Děláme všechno pro to, aby Aplikace fungovala bez problémů. Pokud přece jen narazíte na nějaký problém nebo vadu, ozvěte se nám. Podporu poskytujeme prostřednictvím e-mailu info@planiq.cz nebo na telefonním čísle +420 731 410 306.

O čem jsou tyto Podmínky a jak je možné uzavřít Smlouvu

  • Podmínky a smlouva. Tyto Podmínky upravují pravidla užívání a fungování Aplikace. Vztahují se tedy na smlouvu o poskytování digitálního obsahu, kterou spolu uzavíráme, a jsou její nedílnou součástí („Smlouva“). Smlouva je závazným právním ujednáním mezi námi a vámi. Schválením Podmínek nebo podpisem zvláštní Smlouvy ve smyslu odst. 5. Podmínek berete na vědomí a souhlasíte i s těmito Podmínkami. Jiná pravidla pro poskytování Aplikace si musíme domluvit. Pokud si je domluvíme, mají přednost před těmito Podmínkami.
  • Předmět Smlouvy. Na základě Smlouvy vám zpřístupníme Aplikaci, jejíž popis je uveden na Webu. Spolu s Aplikací vám případně poskytneme i další služby (např. podporu na telefonu) uvedené v Podmínkách, případně služby, které si domluvíme. Vy nám za zpřístupnění Aplikace zaplatíte Odměnu, jak ji definujeme v čl. 5 těchto Podmínek.
  • Souhlas s Podmínkami. Pokud chcete Aplikace používat, je nutné, abyste se s Podmínkami seznámili, souhlasili s nimi a respektovali je. Prosíme, přečtěte si, i to, jak pracujeme s vašimi osobními údaji. Všechny informace o tom najdete v našich Zásadách (jak jsou definovány níže).
  • Individuální Smlouva. Přístup k Aplikaci můžete získat i tím, že spolu uzavřeme písemnou Smlouvu s individuálními podmínkami. Smlouva je uzavřená podpisem obou smluvních stran. Následně vám zpřístupníme Aplikaci tak, jak to píšeme v odst. 4 v bodě c). Zkratky uvedené v těchto Podmínkách mají stejný význam i ve Smlouvě.
  • Vyloučení spotřebitelů. Strany berou na vědomí, že Služby poskytované podle těchto Podmínek nejsou určeny pro spotřebitele, ale pouze pro osoby a společnosti, které je budou využívat výhradně v rámci svého podnikání.

Uživatelský účet

  • Podřízené Uživatelské účty. V rámci Aplikace vám můžeme umožnit vytvářet Uživatelské účty pro vaše zaměstnance, dodavatele či jiné podřízené subjekty, se kterými spolupracujete, které budou podřízené vašemu Uživatelskému účtu („Podřízené účty“). Za užívání Aplikace subjekty přihlášenými skrze Podřízené účty odpovídáte stejně, jako byste Aplikaci užívali sami. Pro Podřízené účty zároveň platí stejná pravidla, jako pro Uživatelský účet. Je zakázáno poskytovat přístup k Uživatelskému účtu či Podřízeným účtům třetím osobám vyjma osob uvedeným v tomto odstavci.
  • Další uživatelé. Uživatelský účet je určen pouze pro jednoho konkrétního uživatele. Je vaší odpovědností udržovat váš Uživatelský účet a jakékoli vámi vytvořené heslo v tajnosti a v bezpečí. V případě, že je váš Uživatelský účet používán bez vašeho souhlasu nebo zjistíte jiné porušení bezpečnosti, zavazujete se nás o tom neprodleně informovat. Neneseme odpovědnost za následky spojené s nedodržením tohoto odstavce.
  • Aktuální údaje. Při užívání Aplikace se zavazujete, že všechny vámi poskytnuté informace budou pravdivé, přesné, aktuální a úplné, že budete dbát na jejich správnost a v případě potřeby je budete neprodleně aktualizovat. Pokud poskytnete jakékoliv nepravdivé, nepřesné, neaktuální nebo neúplné informace, máme právo pozastavit váš Uživatelský účet, vypovědět Smlouvu uzavřenou v rámci těchto Podmínek, odstranit váš Uživatelský účet a ukončit vaše používání Aplikace, jakož i odmítnout jakékoli současné nebo budoucí používání Aplikace.
  • Znemožnění přístupu. Prosím, vezměte na vědomí, že pokud jste porušili Smlouvu, tyto Podmínky nebo právní předpisy, jsme oprávněni vám dočasně či trvale znepřístupnit váš Uživatelský účet. V případě nakládání s Uživatelským účtem v rozporu s tímto článkem Podmínek, případně pokud vám omezíme nebo znemožníme přístup k Uživatelskému účtu, neodpovídáme za jakoukoliv újmu tím způsobenou.

Zkušební období

  • Zkušební období. Po zřízení Uživatelského účtu vám můžeme poskytnout zkušební přístup k Aplikaci (Zkušební období“). Délka Zkušebního období („Zkušební doba“) a jeho rozsah jsou vždy uvedeny na Webu.  
  • Aktivace placené verze. Během Zkušebního období nebo po jeho skončení si musíte aktivovat Předplatné Aplikace.
  • Konec Zkušební doby. Zkušební období končí v následujících situacích:
    1. pokud aktivujete placené užívání Aplikace;
    2. pokud uplyne Zkušební doba a vy si před tím nevyberete žádné Předplatné;
    3. pokud během Zkušebního období zrušíte Uživatelský účet.
  • Jednou a dost. Máte právo využít Zkušební období pouze jednou. Pokud bychom zjistili, že bezplatné Zkušební období využíváte pro jednu osobu vícekrát, máme právo jednostranně Zkušební období ukončit a zrušit vám Uživatelský účet.
  • Podmínky platí i ve Zkušební době. Během Zkušebního období jste povinni dodržovat všechny povinnosti a omezení uvedené v těchto Podmínkách.
  • Ukončení Zkušební doby. Možnost bezplatného přístupu můžeme měnit, případně ji přestat nabízet. Pokud bychom v rámci vaší Zkušební doby změnili Podmínky a mělo by to za následek právo na zaplacení Odměny, budeme vás o tom předem informovat. Přístup k Aplikaci zdarma můžeme kdykoliv ukončit, a to i bez udání důvodu.

Používání Aplikace

  • Účel Aplikace. Účelem Aplikace je poskytnutí prostředí pro zjednodušení tvorby finančních plánů a doporučení pro vaše zákazníky a podpora vaší efektivní práce s finančními daty. Aplikaci lze používat pouze k účelům, které jednoznačně vyplývají ze samotné Aplikace, respektive k účelům, které jsou povoleny těmito Podmínkami, příslušnými zákony a právními předpisy.
  • Poskytování investičních služeb. Sami ani prostřednictvím Aplikace neposkytujeme žádné finanční či investiční služby a ani neposkytujeme jakékoliv rady či doporučení. Aplikace slouží výhradně jako modelační prostředí a pracovní nástroj pro usnadnění vaší činnosti. Veškeré výstupy Aplikace plně závisí na vstupech a nastaveních, které zadáte. Veškeré služby vůči konečným klientům proto poskytujete výhradně vy, a za tyto činnosti nesete plnou odpovědnost.
  • Vaše oprávnění. Berete na vědomí, že je vaší výlučnou odpovědností posoudit, jaké právní a regulatorní povinnosti se na vaši činnost vztahují. Neodpovídáme za to, zda tyto právní předpisy dodržujete, ani za případné důsledky jejich porušení.
  • Autorská práva. Materiály a další obsah Aplikace mohou být chráněny autorskými právy a dalšími právy duševního vlastnictví nás nebo třetích stran. Můžete je používat v souladu s těmito Podmínkami, zejména v souladu s čl. 7 Podmínek.
  • Zákazy. Při užívání Aplikace nesmíte zejména:
    1. užívat Aplikaci v rozporu se Smlouvou, Podmínkami či právními předpisy;
    2. pokoušet se Aplikaci dekompilovat, zpětně analyzovat či se jinak snažit získat zdrojový kód Aplikace či zjistit principy jejich fungování;
    3. obcházet, deaktivovat či jinak zasahovat do bezpečnostních funkcí Aplikace;
    4. pronajímat, přeprodávat, licencovat, podlicencovat či jinak poskytovat přístup k Aplikaci třetí osobě;
    5. přetěžovat Aplikaci nebo do ní jinak nepřiměřeně zasahovat tak, že by to mohlo ovlivnit její fungování či užívání ostatními uživateli;
    6. obtěžovat ostatní uživatele při používání Aplikace.
  • Monitoring a omezení. Vyhrazujeme si právo monitorovat Aplikaci za účelem zjištění zakázaného chování. Není to však naše povinnost. V případě zjištění zakázaného chování můžeme omezit nebo znemožnit váš přístup k Uživatelskému účtu, smazat Uživatelský účet, případně odstoupit od Smlouvy.
  • Minimální požadavky. Pro užívání Aplikace může být nezbytná určitá verze internetového prohlížeče na vašem zařízení. Proto doporučujeme, abyste internetový prohlížeč pravidelně aktualizovali a používali vždy nejnovější verze. Může se stát, že ve starších verzích nebude možné Aplikaci užívat. Za funkčnost Aplikace ve starších verzích neneseme odpovědnost. Totéž může platit pro operační systém, pokud vám Aplikaci poskytneme prostřednictvím zvláštního klienta.

Jak je to s placením a Předplatným

  • Odměna. Odměna představuje částku, kterou jste nám povinni hradit za užívání Aplikace („Odměna“). Výše Odměny a způsob úhrady a její splatnost jsou uvedeny na https://www.planiq.cz/#cenik a liší se podle jednotlivých Předplatných. Aplikaci lze užívat pouze po dobu platného a uhrazeného Předplatného.
  • Období Předplatného. Odměna se hradí vždy za užívání Aplikace za konkrétní zvolené období, které bude zpravidla měsíční („Období“). Odměna se hradí vždy dopředu. První Období počíná dnem uzavření Smlouvy a následně se automaticky obnovuje vždy dle zvolené délky Období.
  • Změny Předplatného z naší strany. Pravidla Předplatného (včetně Odměny) jsme oprávněni měnit, a to i když jsme spolu uzavřeli individuální Smlouvu dle 5 těchto Podmínek. Tyto změny nemají vliv na již běžící Předplatné a budeme vás o nich informovat nejpozději 15 dnů před skončením Období přímo v Aplikaci a/nebo prostřednictvím e-mailu. Pokud uhradíte Odměnu za další Období, bereme to tak, že se změnami souhlasíte.
  • Platební metody. Pro uhrazení Odměny si zvolíte požadovanou platební metodu. Platbu Odměny bude možné provést primárně buď platební bránou anebo formou vystavené faktury. Berete na vědomí, že zpracování plateb provádějí třetí strany (poskytovatelé platebních služeb) a může se řídit zvláštními podmínkami. Platební metody a jejich poskytovatele můžeme libovolně měnit.
  • Ukončení Předplatného. Předplatné můžete zrušit v Uživatelském účtu, po zrušení Předplatného však budete mít přístup do Aplikace až do konce daného Období.
  • DPH. Odměnu na Webu máme uvedenou bez DPH a spolu s Odměnou vám můžeme účtovat DPH v souladu s právními předpisy.
  • Vrácení Odměny. Pokud neuvádíme v Podmínkách jinak, je Odměna za nevyužitou část Období nevratná.

Dostupnost Aplikace a změny

  • Nedostupnost Aplikace. Při poskytování Aplikace se snažíme o její co největší dostupnost, nemůžeme však zaručit, že bude dostupná nepřetržitě bez jakýchkoli výpadků.
  • Výjimky z provozní doby. Berete na vědomí, že za účelem provádění zásahů do Aplikace je občas nutné Aplikaci dočasně vyřadit z provozu („Odstávka“). Takové Odstávky se nepovažují za nedostupnost Aplikace, pokud jsou prováděny:
    1. v servisních oknech, které jsou stanoveny na 24:00 – 03:00 každý den.
    2. v mimořádných případech na základě vzájemné písemné dohody.
  • Pokud při používání Aplikace narazíte na nějaký problém nebo vadu, ozvěte se nám. Podporu poskytujeme zdarma a v českém jazyce na telefonním čísle +420 731 410 306 nebo prostřednictvím e-mailu info@planiq.cz.
  • Nezbytné aktualizace. Aplikaci se snažíme stále rozvíjet. Konkrétní aktualizace ani jejich frekvenci ale nemůžeme garantovat. Po dobu trvání Smlouvy se zavazujeme poskytovat pouze aktualizace, které jsou nezbytné pro fungování Aplikace.
  • Provedení aktualizace. Jelikož vám Aplikaci poskytujeme v režimu SaaS, aktualizaci provedeme její instalací na našich serverech. Nemáte nárok na využívání určité verze Aplikace.
  • Změny Aplikace. Aplikaci můžeme z libovolného důvodu, bez předchozího upozornění a dle svého uvážení měnit (aktualizovat, upravovat, odstraňovat funkce či je dočasně přestat poskytovat). Pokud na základě takové změny nebude možné dále užívat Aplikaci k účelu, k jakému bylo možné ji užívat, máte právo ukončit Smlouvu dle čl. 10 Podmínek.
  • Vrácení Odměny. V případě ukončení Smlouvy z důvodu nemožnosti užívat Aplikace dle odst. 6.6. nebo změny Podmínek dle odst. 12.6. máte nárok na vrácení poměrné části Odměny za Období, kdy jste nemohli Aplikace využívat.

Licence a další práva duševního vlastnictví

  • Vlastnictví. Veškerá práva k Aplikaci, včetně autorských práv k obsahu, ochranných známek a dalších práv, patří nám nebo třetím stranám, se kterými máme případně uzavřenou licenční či obdobnou smlouvu.
  • Aplikace jsou poskytované v režimu SaaS (software as a service). To znamená, že získáváte pouze přístup k Aplikaci v souladu s těmito Podmínkami. Nezískáváte samotný software tvořící Aplikaci ani jeho kopii, a tím pádem ani licenci k němu.
  • V případě, že my společně anebo jakýkoli závazný orgán dospějeme k závěru, že k poskytování služeb prostřednictvím Aplikace je zapotřebí licence, udělíme vám odvolatelnou, nevýhradní, nepřenosnou, nepřevoditelnou, územně neomezenou licenci k užívání Aplikace pro omezený počet uživatelů, a to výhradně pro popsaný způsob užívání Aplikace, tj. způsobem stanoveným těmito Podmínkami („Licence„). Licence je udělována na dobu trvání Smlouvy. Pro vyloučení všech pochybností uvádíme, že Licence nezahrnuje povolení Aplikaci poskytnout k dalšímu šíření, reprodukci, změnám nebo opětovnému publikování (včetně sdělování veřejnosti prostřednictvím internetu), přístupu, kopírování v jakékoli formě spojeným. Licenci nesmíte postoupit nebo k ní poskytnout sublicenci. Licence se případně použije i tehdy, pokud určitou část z Aplikace instalujete na své zařízení (např. pokud vám zpřístupníme klienta k instalaci na počítači či mobilní zařízení, prostřednictvím kterého budete k Aplikaci přistupovat).
  • Další software a dokumentace. Pokud vám spolu s Aplikací poskytujeme i další software nebo dokumentaci Aplikace, platí pro jejich užívání stejné podmínky. Výjimkou je software třetích stran („Software třetích stran“), jehož propojení s Aplikací umožňujeme prostřednictvím API.
  • Poskytování Aplikace. Tyto Podmínky se použijí i tehdy, pokud se rozhodneme vám Aplikaci poskytovat jiným způsobem než prostřednictvím Webu (např. formou stažení aplikace na mobilní telefon nebo jiné zařízení). Tyto další aplikace se však řídí vlastními licenčními ustanoveními, dostupnými z příslušných aplikačních tržišť.
  • Práva k podnětům. Jsme rádi, pokud nám zasíláte doporučení a zpětnou vazbu k naší Aplikaci. Abychom s těmito podněty mohli pracovat a dále je rozvíjet, berete na vědomí a souhlasíte s tím, že veškeré dotazy, připomínky, návrhy, nápady, zpětná vazba nebo jiné informace týkající se Aplikace („Podněty„), které nám poskytnete, nejsou důvěrné a stávají se naším výhradním vlastnictvím. Budeme tak vlastnit výhradní práva, včetně neomezené licence na veškeré duševní vlastnictví, a jsme oprávněni tyto Podněty neomezeně používat a šířit k jakémukoli zákonnému účelu, komerčnímu či jinému, bez poskytnutí jakéhokoli uznání nebo náhrady. Udělujete nám výhradní a neomezenou licenci k jakýmkoli takovým Podnětům, vzdáváte se práva na jakýkoli druh odměny a zároveň zaručujete, že veškeré takové Podněty jsou vaším původním výtvorem anebo že máte právo takové Podněty poskytnout. Zároveň souhlasíte s tím, že vůči nám nebudete disponovat žádným nárokem či postihem, týkajícím se jakéhokoliv našeho údajného nebo skutečného porušení nebo zneužití práva k Podnětům. 

Zálohování a export dat a limity užívání Aplikace

  • Pravidelné zálohy. Provádíme každodenní zálohy dat, které do Aplikace ukládáte. V případě problémů, jako je ztráta dat nebo jejich poškození například na základě neodborného zásahu z vaší strany, můžeme na základě vaší žádosti zpětně obnovit data z těchto záloh, abychom minimalizovali dopad na vaši činnost.
  • Obnova dat ze zálohy. Máte právo nás požádat o obnovení dat ze zálohy, a to telefonicky na telefonním čísle +420 731 410 306 nebo prostřednictvím e-mailu info@planiq.cz, kdy vám tento požadavek písemně potvrdíme na e-mail, který máte uvedený v Uživatelském účtu. V případě, že vám nebude zaslán, jste povinni si ho od nás vyžádat.
  • Kdy je možné data obnovit. Zálohy dat jsou garantované z naší strany po dobu 30 dní nazpět od přijetí a potvrzení požadavku na obnovení dat. Po uplynutí této lhůty již nelze data obnovit.
  • Export dat. Máte právo nás požádat o export svých dat v databázovém formátu CSV, a to telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu. Žádost vám písemně potvrdíme na
    e-mail, který máte uvedený v Uživatelském účtu.
  • Odměna za obnovu dat a export. Odměna za obnovu dat ze zálohy a za export závisí na naší vytíženosti a rozsahu dat. Odměna společně s termínem provedení obnovy dat nebo exportu vám zašleme jako reakci na vaši žádost.
  • Počet záznamů. Pro garanci stabilního provozu pro všechny zákazníky jsou stanoveny maximální limity užívání. Limit počtu evidovaných záznamů v databázích je stanoven na 250 000 záznamů. Kapacita úložiště souborů je omezena na 10 GB. Pokud byste počet záznamů překročili, dáme vám vědět a můžeme se domluvit na individuálním řešení, včetně stanovení odpovídající Odměny za navýšení těchto limitů.

Odpovědnost za újmu

  • Odpovědnost za vady.Tímto berete na vědomí, že Aplikace a jakýkoli související produkt a/nebo dokumentace jsou poskytovány „tak, jak jsou“, a to v maximálním rozsahu povoleném zákonem. S výjimkou případů uvedených v odst. 6.3. těchto Podmínek, nejsme povinni poskytovat jakoukoli podporu. V rozsahu nám povoleným zákonem nejsme povinni pokračovat v poskytování a/nebo aktualizaci. Nemůžeme zaručit, že Aplikace neporušuje některé lokální zákony či předpisy, které se na vás mohou vztahovat.
  • Nároky z vad. V případě, že Aplikace nefunguje v souladu s touto Smlouvou, máte možnost uplatnit nároky z vad. V případě takových vad máte nárok buď (a) na slevu z Odměny; anebo (b) ukončení Smlouvy. Volbu nároku provádíme my.
  • Vyloučení odpovědnosti. V maximálním rozsahu povoleném zákonem souhlasíte s tím, že nebudeme vám ani žádné jiné osobě či subjektu, který si prostřednictvím vás činí nárok, odpovídat za jakékoli přímé nebo nepřímé škody, včetně ušlého zisku nebo za jiné škody či újmu („Újma“), přičemž je nerozhodné, zda vznikly na základě poskytování Aplikace, ze zákona nebo jinak, či zda vznikly na základě vady Aplikace, nemožnosti přístupu k Aplikaci anebo nemožnosti jejího používání během jakéhokoli výpadku, odstávky nebo přerušení, a to bez ohledu na to, zda bylo možné škody předvídat a zda jsme byli na možnost vzniku takových škod upozorněni či nikoli.
  • Soulad s lokálními předpisy. Nezaručujeme, že Aplikace bude vhodná nebo dostupná pro všechny země. Pokud Aplikaci užíváte v zemi, ve které je užívání Aplikace v rozporu s místními právními předpisy, jste plně odpovědní za jejich případné porušení. 
  • Služby poskytované třetími stranami.  Vyhrazujeme si právo pro některé plnění dle této Smlouvy využívat třetí strany, tj. např. poskytovatele hostingu, platebních služeb, informačních a komunikačních služeb, analytických služeb, reklamních služeb a platforem. Pokud jsou některé z výše uvedených služeb poskytovány třetími stranami, mohou se na vás vztahovat smluvní podmínky těchto třetích stran.
  • Software třetích stran. Neodpovídáme za Software třetích stran, který prostřednictvím API propojíte (nebo my na váš pokyn propojíme) s Aplikací. Odpovědnost za funkčnost Software třetích stran a za jakékoli škody vzniklé v souvislosti s jeho užíváním nese poskytovatel daného Software třetích stran.
  • Příklady vyloučení odpovědnosti. Pro vyloučení všech pochybností uvádíme, že nepřebíráme žádnou odpovědnost za:
    1. jakýkoli neoprávněný přístup k našim zabezpečeným serverům a/nebo k jakýmkoli osobním údajům a/nebo finančním informacím na nich uloženým nebo jejich použití; 
    2. jakékoli přerušení nebo ukončení přenosu dat do Aplikace nebo z Aplikace;
    3. jakékoli platby, transakce nebo převody, které provedete. Za tyto (transakční) služby odpovídají poskytovatelé platebních služeb;
    4. jakékoliv nároky, které mohou vzniknout třetím osobám či vaším zákazníkům na základě služeb, které jim poskytujete; 
    5. nemožnost používat Aplikaci a/nebo její součásti, pokud nevlastníte vhodné a dostatečné softwarové nebo hardwarové vybavení;
    6. jakoukoliv Újmu, která vznikne na základě vašeho porušení Podmínek.
  • Omezení odpovědnosti. Naše celková kumulativní odpovědnost za Újmu v důsledku nebo v souvislosti s poskytováním Aplikace nepřekročí výši Odměny, kterou jste nám zaplatili po dobu trvání Smlouvy.
  • Nárok na odškodnění. Zavazujete se odškodnit nás, stejně jako naše zástupce, zaměstnance, vedoucí pracovníky, ředitele, nástupce a/nebo postupníky, v případě, že dojde ke vzniku jakékoliv ztráty, škody, či jiného nároku uplatněného třetí stranou v důsledku:
    1. vašeho využívání Aplikace;   
    2. vašeho porušení Smlouvy nebo Podmínek;  
    3. nepravdivosti provedených prohlášení či záruk vámi poskytnutých;  
    4. vašeho porušení práv třetích stran, tj. mimo jiné nároků vyplývajících z pomluvy, narušení soukromí, porušení autorských práv, porušení ochranných známek nebo jakýchkoli jiných nároků;  
    5. úmyslného jednání vedoucího k poškození naší společnosti; a/nebo  
    6. vašeho jednání vůči jakémukoliv jinému uživateli Aplikace.  
  • Povinnost spolupráce. Bez ohledu na výše uvedené si vyhrazujeme právo se na vaše náklady bránit veškerým nárokům, za které jste povinni nás odškodnit, a vy souhlasíte s tím, že s námi budete na své náklady při obhajobě takových nároků spolupracovat. Vynaložíme přiměřené úsilí, abychom vás informovali o každém takovém nároku, žalobě nebo řízení, které je předmětem tohoto odškodnění, jakmile se o něm dozvíme. 
  • Nevylučitelná odpovědnost. Omezení odpovědnosti se nevztahuje na škody způsobené naší hrubou nedbalostí, zlou vírou nebo úmyslným či záměrným jednáním.
  • Součinnost. Zavazujete se nám poskytnout nezbytnou součinnost, pokud je to potřeba pro poskytování Aplikace či plnění našich povinností dle Podmínek. V případě, že nemůžeme plnit dle této Smlouvy z důvodu nedostatku součinnosti, přestože jsme vás na potřebu součinnosti předem či na nedostatek součinnosti následně písemně upozornili, nemůžeme být v prodlení a ani neodpovídáme za případnou Újmu tím vzniklou.

Zánik smlouvy

  • Na dobu neurčitou. Smlouvu uzavíráme na dobu neurčitou. K zániku Smlouvy dochází v následujících situacích:
    1. výpovědí;
    2. odstoupením;
    3. vaším rozhodnutím ukončit Předplatné a smazat Uživatelský účet;
    4. našim rozhodnutím smazat Uživatelský účet dle čl. 6.;
    5. pokud dojde ke zrušení PLANIQ s likvidací.
  • Výpověď. Můžeme Smlouvu ukončit kdykoli a z jakéhokoli důvodu nebo bez uvedení důvodu výpovědí zaslanou druhé straně formou písemné výpovědi (tj. včetně e-mailu), a to s 14denní výpovědní dobou, která začíná běžet prvním dnem následujícím po doručení výpovědi, za předpokladu, že Smlouva není před uplynutím výpovědní lhůty ukončena jiným způsobem. Vypovíme-li Smlouvu dle tohoto odstavce, máte nárok na vrácení Odměny za zbývající část Období.
  • Vaše odstoupení. Jste oprávněni od Smlouvy odstoupit tehdy, pokud zvlášť závažným způsobem porušíme naše povinnosti dle Smlouvy nebo Podmínek. V takovém případě máte nárok na vrácení Odměny za zbývající část Období.
  • Naše odstoupení. Jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy, pokud zvlášť závažným způsobem porušíte vaše povinnosti dle Smlouvy nebo dle Podmínek. To platí zejména tehdy, pokud porušíte povinnosti dle následujících ustanovení Podmínek:
    1. čl. 2 (pravidla užívání Uživatelského účtu);
    2. 4.5. (zakázané užití Aplikací);
    3. čl. 7 (porušení našich práv duševního vlastnictví).
  • Účinky odstoupení. Odstoupení, ať už z vaší či naší strany, je účinné okamžikem doručení písemného oznámení (vč. e-mailu) druhé straně s uvedením důvodu odstoupení. Odstoupení je účinné pouze do budoucna, již uhrazené a poskytnuté plnění si tedy nevracíme.
  • Ukončení Předplatného, smazání Uživatelského účtu. V Uživatelském účtu můžete ukončit svoje Předplatné, případně smazat svůj Uživatelský účet. Toto vaše rozhodnutí považujeme za ukončení Smlouvy. V případě ukončení Předplatného vám bude Aplikace dostupná po zbytek Období. V případě smazání Uživatelského účtu Smlouva končí okamžikem vašeho potvrzení kliknutím na tlačítko sloužící ke smazání Uživatelského účtu.
  • Uživatelský účet můžeme zrušit, pokud je neaktivní déle než 24 měsíců a pokud nemáte aktivované žádné placené Předplatné.

Osobní údaje a DSA

  • Ochrana osobních údajů. My i vy se zavazujeme dodržovat všechny platné požadavky právních předpisů na ochranu osobních údajů, tedy nařízení GDPR a zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů. Způsob, jakým zpracováváme vaše osobní údaje je popsán ve Zásadách zpracování osobních údajů, dostupných zde („Zásady“).
  • Smlouva o zpracování osobních údajů. Pokud při plnění svých povinností pro vás a vaším jménem zpracováváme jakékoli osobní údaje, (i) jste pro účely právních předpisů o ochraně osobních údajů správcem a my zpracovatelem; anebo (ii) jste pro účely právních předpisů o ochraně osobních údajů zpracovatelem a my dalším zpracovatelem. Takové zpracování osobních údajů se řídí Zpracovatelskou smlouvou, která je nedílnou součástí těchto Podmínek a kterou naleznete zde.
  • Regulace DSA. Jelikož jsme podle předpisů EU poskytovatel „zprostředkovatelské služby“ a provozujeme „hosting“, jsme mimo jiné povinni dodržovat některé zvláštní regulace Evropské unie. Mezi tyto regulace patří Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2065 o jednotném trhu digitálních služeb („DSA“). Tento odstavec uvádí důležité informace o našich právech a povinnostech dle DSA:
    1. za účelem komunikace ve smyslu DSA je možné využít kontakty uvedené v těchto Podmínkách. Na uvedených kontaktech je možné s námi komunikovat česky a anglicky;
    2. neprovádíme aktivní monitorování obsahu, který je do Aplikace vkládán. Zároveň vložený obsah nikdy sami neměníme. Můžeme však tento obsah před jeho zveřejněním nebo i později namátkově kontrolovat, případně provést jeho kontrolu po upozornění příslušnými orgány, uživateli nebo jinými osobami. Cílem takové kontroly je zjistit, jestli daný obsah neporušuje Smlouvu (včetně Podmínek) nebo obecně závazné právní předpisy. Pokud zjistíme, že došlo k porušení, můžeme takový obsah nezveřejnit, skrýt nebo odstranit;
    3. pokud skryjeme nebo odstraníme nezákonný nebo závadný obsah dle písm. b), budeme vás o tom informovat e-mailem. Pokud s tímto postupem nebudete souhlasit, můžete se proti němu ohradit e-mailem do 15 dnů od informování. Následně své rozhodnutí do 30 dnů přezkoumáme a rozhodnutí vám oznámíme e-mailem. Proti tomuto rozhodnutí není možné se odvolat nebo podat jiný opravný prostředek;
    4. pokud vy nebo uživatelé Aplikace považujete určitý obsah publikovaný v rámci Aplikace za nezákonný, můžete nás o tom informovat skrze interaktivní formulář, který je dostupný na odkazu zde. Po obdržení takového sdělení potvrdíme jeho přijetí. Bez zbytečného odkladu budeme oznamovatele informovat o svém rozhodnutí, včetně informací o možnosti podání námitek proti rozhodnutí. Všechna sdělení obsahující nezbytné informace vyřizujeme bez zbytečného odkladu, s maximální péčí a objektivně;
    5. pro kontrolu nebo vyhodnocování nezákonného obsahu nevyužíváme žádné automatizované rozhodování ani rozhodování založené na algoritmech. Využíváme pouze lidský přezkum. Obsah v rámci Aplikace nijak nemoderujeme.

Závěrečná ustanovení

  • Nástupnictví a nepřevoditelnost. Smlouva zavazuje vás a vaše právní nástupce. Bez našeho výslovného písemného souhlasu nesmíte Smlouvu postoupit na žádnou jinou stranu, přičemž nemáme žádnou povinnost souhlas dle tohoto článku udělit. Jsme oprávněni kdykoli postoupit jakákoli nebo všechna svá práva a povinnosti na jakoukoli třetí stranu.
  • Rozhodné právo. Smlouva a Podmínky se řídí právním řádem České republiky.
  • Řešení sporů. Pokud mezi námi dojde k nějakému sporu, budeme ho nejprve řešit smírně. Až pokud se to nepodaří, bude se takový spor řešit u soudů České republiky dle našeho sídla.
  • Elektronická komunikace. Veškerou písemnou korespondenci si můžeme doručovat prostřednictvím elektronické pošty. Vám ji budeme zasílat na e-mailovou adresu uvedenou v Uživatelském účtu. Totéž platí pro vyplnění jakéhokoliv formuláře na našem Webu, i to považujeme za písemnou formu.
  • Vyloučená ustanovení. Strany výslovně vylučují použití § 1765, 1799 a 1800 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, týkající se změny okolností, uzavírání smluv adhezních a překvapivých doložek.
  • Změny Podmínek. Podmínky můžeme čas od času v přiměřeném rozsahu změnit, zejména v případě změn Aplikace nebo právních předpisů. O každé změně Podmínek vás budeme informovat prostřednictvím e-mailu a/nebo prostřednictvím oznámení v Aplikaci. Máte právo odmítnout změny Podmínek, a to formou písemného oznámení. To má za následek ukončení poskytování Aplikace dle těchto Podmínek k okamžiku účinnosti změny Podmínek. Zároveň vám bude vrácena Odměna za případné nevyužité Období. Pokud budete pokračovat v používání Aplikace po datu účinnosti změny, má se za to, že jste se změnami souhlasili.

Tyto Podmínky jsou účinné od 1.12.2025

Formulář pro nahlášení nezákonného obsahu

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.